اسکنرهای سه بعدی غیرتماسی فعال
نوشته شده توسط : حجت عسکری

اسکنرهای سه بعدی فعال، بعضی طیف‌هایی از اشعه را بر سطح اجسام و یا این که دور و اطراف می‌تابانند اسکنر 3 بعدی و آن گاه هندسه‌ی آن جسم و یا این که دور و اطراف را به صورت دیجیتال سبک می‌نمایند. اکثر وقت ها اسکنرهای سه بعدی فعال مو جود در بازار، نوروروشنایی، ماوراصوت و اشعه ایکس را بر سطح های اجسام و یا این که دور و بر می‌تابانند.

مجال پرواز(Time-Of-Flight)
اسکنر سه بعدی لیزری فرصت پرواز، یک اسکنر سه بعدی فعال میباشد که از لیزر برای شرایط یابی نقاط روی سطح یک جسم به کار گیری می‌نماید. در واقعیت قلب این اسکنر سه بعدی یک مسافت‌یاب لیزری۳ مجال پرواز میباشد. این نوع از مسافت‌یاب لیزری در بالا یک پالس نوری را به سمت سطح جسم می‌تاباند و آن‌گاه با به حساب آوردن‌ی فرصت رفت و رجوع و برگشت پالس، مسافت را تا آن نقطه از سطح جسم به حساب آوردن می‌نماید. بدیهی میباشد که از آنجایی که سرعت روشنایی اثبات(در بستر این مشاجره خواهیم توانست آن را اثبات در لحاظ بگیریم) و مشخص و معلوم میباشد، با داشتن فرصت رفت و رجوع فروغ می‌اقتدار مسافت طی گردیده به وسیله آن را به دست آورد!

معیار توجه یک اسکنر سه بعدی لیزری مجال پرواز به توجه آن در به حساب آوردن‌ی فرصت رفت و رجوع و برگشت فروغ و روشنایی بستگی داراست.

لزوم تغییر و تحول مداوم میدان رویت کرد
مسافت‌یاب لیزری در هر حالت دیدی که نسبت به جسم قرار میگیرد، فقط میتواند مسافت‌ی یک نقطه را تقریب بزند. به این ترتیب اسکنر سه بعدی لیزری مجال پرواز بایستی برای کپی مجموع نقاط روی سطح جسم، زاویه‌ی دیدش را به صورت آراسته تغییر تحول دهد. اما زاویه‌ی روءیت کرد اسکنر سه بعدی لیزری فرصت پرواز قادر است با تغییر و تحول زاویه‌ی مسافت‌یاب لیزری باطن آن و یا این که با به کار گیری از آینه‌های چرخان هم تغییر‌و تحول نماید. معمولاً هم در‌این سیرتکامل از اسکنرها از طریق دوم استعمال می‌گردد. به‌این خیال و خاطر که آینه‌ها مدل‌خیس می باشند و به همین استدلال می توانند سریع‌خیس و ظریف‌خیس چرخانده شوند. اسکنرهای سه بعدی لیزری فرصت پرواز معمول می توانند در ثانیه مسافت‌ی ۱۰ تا ۱۰۰ هزار نقطه‌ را حساب کنند.
اسکنر سه بعدی لیزری مثلث‌سازی





:: برچسب‌ها: اسکنر 3 بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: